känns konstigt

Idag har jag städat och pysslat hela dagen, slängt skräp, flaskor, pizzakartinger etc etc etc.
Som Vicky sa för en stund sen så ser lägenheten "tjejig" ut nu. Jag vet inte riktigt om det är positivt, men känns lite som den börjar få en personlighet. Imorgon kommer Eirik hem, och på onsdag kväll ska vi hämta Murphy!
Knät har känts bättre idag, blev bara lite påfrestande att gå fram å tillbaka till hotellet.

◊◊◊

Jag ringde Göteborgs universitet idag. Hittade en "ny" utbildning som är intressant: Hälsopromotionsprogrammet.
Dock om jag skulle börja studera så vill jag iallafall få chansen att ta en/två terminer utomlands. Vilket det programmet hade dålig med om man inte ordnade allt själv.

◊◊◊

Som rubriken säger så känns det konstigt. Känns som en ångest kryper sakta men säker in på mig. Det känns som om jag inte borde vara här, att det här livet är inte det jag borde leva. Ibland känns det lite som om jag slutat leva, en del iallafall. Jag vet inte om det är rädsla från min sida, rädsla över att leva ett s.k "normalt" liv, ett "tråkigt" liv som "alla andra" gör.
Alla dagar är inte tråkiga, definitivt inte, men jag känner en utanförskap. Jag är inte van vid att bo och leva så tätt inpå andra människor, och även om jag gör det så känner jag inte gemenskapen.
Jag är grym på att träffa nya människor, jag gör oftast ett bra första intryck. Det är det 2a,3e & 4e intrycket som jag har svårt med. Är jag en sådan person som bara passar med nya människor?
Är jag så hemsk?

"New people are just new for a day, after that their just people."


Kommentarer
Postat av: emilia

Hej! Här kommer svaren på dina frågor :)



Är det komplicerat med papper och så?

Njäe, nu har jag inte fått så mycket papper än, men sedan med Visum och CSN blir det nog ganska mycket.



Hur hittar man bra college? Vad ska man se efter? Är det billigare att bo på Campus?

Bara att göra massa research! Välj efter vad du vill göra och ett område som passar dig. KAnske inte så roligt att vara stuck mitt ute i ingentstans. Housing på campus är oftast rätt pricy, men det kan ju lägenheter utanför skolan också vara. Ett tips är att hyra hus med andra studenter!



Och bor många i "Sororitys" eller är det bara på film?

Det kan jag inte svara på, men visst existerar det!



Kan man jobba undertiden?

Som student från ett annat land kan du bara jobba på campus, om det inte är så att du har ett arbetsvisum.



Kan man bara läsa kurser?

Nej, man kan läsa hela degrees. Jag ska läsa en associates degree, som motsvarar två år.



Hur gammal e du?

Jag är 18, fyller 19 om tre veckor :)

2010-11-23 @ 15:54:03
URL: http://emiliaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0